Om oss-

Bergen Trekkhundklubb ble opprinnelig stiftet i 1994, og i 2011 gikk en ivrig gjeng hundefolk sammen og pustet liv i den gamle klubben.

Vi jobber for at det skal være et godt trekkhundmiljø her i Bergen og omegn.

Klubben har treningsområde på Frotveit i Bontveitdalen, med faste treningstider tre dager i uken.

Klubben har trenere som er utdannet gjennom Norges Idrettsforbund /Norges Hundekjørerforbund, dyrevelferdskontrollører og aktive medlemmer med høy kompetanse innen utstyr og de forskjellige grenene av hundekjøring.

Klubben har sosiale samlinger, treningsturer og ulike arrangementer i Bergen og omegn.

Medlemmene reiser også sammen på løp og arrangementer i andre deler av landet.

Bergen Trekkhundklubb er registrert som et idrettslag, og ligger under Norges Idrettsforbund,-ikke NKK, som mange andre hundeklubber.

Vi har medlemmer med mange ulike typer hunder, ALLE er velkommen som medlem, uansett hva slags og hvor mange hunder man har!

Vi har en Facebook-gruppe hvor medlemmene legger ut info, bilder, spørsmål og diverse informasjon, så vil du holde deg oppdatert på hva som skjer,-bli også medlem på Facebook-gruppen vår som du finner her: https://www.facebook.com/groups/bergenthk